“Terbang Tinggi Seperti Burung Rajawali”

Burung Rajawali-digambarkan sebagai Raja Udara

Singa pula– digambarkan sebagai Raja Hutan

Ada banyak itik dan ayam di dalam gereja hari ini.Mereka cuma melihat ke bawah. Burung Rajawali ia akan melihat LEBIH JAUH dan melihat ke atas.

FIRMAN TUHAN menyatakan fikirkanlah hal-hal dari atas bukan di bumi. Kamu jarang sekali mendengar bunyi burung rajawali tetapi kamu selalu mendengar bunyi ayam.Ada banyak orang suka berkokok dalam gereja. Saya bergantung sepenuhnya kepada Roh Kudus.Ada hamba Tuhan yang menyampaikan nubuat seperti Ps Joseph Selva(Harvest Church,Johor)dan nubuat itu terjadi kerana mereka mempunyai MATA seperti BURUNG RAJAWALI,BILA BURUNG RAJAWALI TERBANG TINGGI DIA DAPAT MELIHAT MUSUH-MUSUHNYA DI BAWAH.

Ada satu cerita yang lucu tentang ayam dan burung rajawali/helang.Suatu hari, ada sekumpulan ayam sedang makan.Mereka nampak helang berlegar-legar di udara.Ayam ini berkata , ” Kamu helang yang bodoh, tengok betapa mewahnya saya,tuan saya beri saya makan tiga kali sehari,tapi kamu tiada makanan. ” Helang berkata,” kasihan kamu ayam sebabnya kamu diberi makan banyak oleh Tuan kamu sebab TAHUN BARU CINA tak lama lagi,kamu akan disembelih”.

Jangan terlalu gemuk supaya kamu mendapat kekuatan baru seperti burung rajawali. Sesekali helang akan bawa anaknya terbang.Masih banyak anak Tuhan yang mahu hidup dalam sarang tunggu disuap oleh pastor.Kalau kamu datang ke gereja saya,saya akan tendang sarang kamu supaya kamu dapat terbang.Tuhan tidak mahu kita datang dengar khotbah hari minggu sahaja.KERAJAAN SURGA itu ada di dalam kamu (KPR 8:17) .Kemudian,keduanya menumpangkan tangan di atas mereka,lalu mereka menerima Roh Kudus.Berhenti menangkap ikan di dalam akuarium.

Kita harus keluar dan mengawan,itulah sifat-sifat helang.Kerajaan Surga itu bukan hanya soal makan & minum tapi damai sejahtera di dalam Kristus.

“Pergilah,jadikanlah semua bangsa murid-Ku” (Matius 28:19).

Special Dropped: Sunday Service(Dewan Suarah Limbang)

19.04.2009

Speaker From:Gereja BTN

Kuala Belait Brunei Darusallam

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: