Keselamatan Yang Pasti!

Ada yang menghantar komen dan bertanya kepada saya tentang Yesus/Isa Al Masih.Saya mengerti kalau rakan muslim ini sukar untuk mempercayai keilahian Isa Al Masih kerana didikan yang keras menentang KETUHANANNYA.Ketika berdoa puasa untuk mereka saya turut merasai emosi dan persoalan di fikiran mereka.Namun,saya ingin jelaskan di dalam diri Isa Al Masih terangkum seluruh sifat keilahian yang tidak dapat disangkal.Anda mungkin dapat menafikan kitab manapun,tapi masihkah anda ingin menafikan kitab anda sendiri?Saya melihat beradaan dan sifat keAllahan itu tampak jelas dalam diri Isa Al Masih.Sungguh luar biasa AL QU’RAN menjelaskan bahawa ISA SANGAT SUCI.(MAHA SUCI ALLAH).AMEN!
Keselamatan itu pasti hanya di dalam Isa Al Masih.

Bahkan agama Islam sendiri..menyuruh umatnya BERIMAN kepada Isa Al Masih yang merupakan JALAN KE SURGA!.

Dan sesungguhnya Isa itu benar memberikan pengetahuan tentang hari kiamat karena itu janganlah kamu RAGU tentang hari kiamat itu dan ikutlah AKU ITULAH JALAN YANG LURUS.“~QS.43 AZ Zukhruf-61
3 Ali Imran 45

Ketika malaikat berkata:Ya Maryam sesungguhnya Allah memberi kabar gembira kepada engkau dengan kalimat dari padaNYA (yakni seorang anak),nama AL MASIH ISA ANAK MARYAM yang mempunyai KEBESARAN DI DUNIA DAN AKHIRAT dan termasuk orang-orang yang dekat kepada Tuhan.

3 Ali Imran 39(Tafsir Qu’ran Karim)

Sesungguhnya Allah memberi kabar gembira kepada engkau dengan (seorang anak),Yahya,yang membenarkan KALIMAT dari ALLAH(yakni ISA),dan menjadi ikutan dan sangat suci serta Nabi di antara orang-orang yang salih.

19 Maryam 33

Selamat sejahtera bagiku pada hari aku dilahirkan,pada hari aku diwafatkan dan pada hari aku dibangkitkan hidup kembali.

3 Ali Imran 48

Allah mengajarkan kepada Isa kitab,hikmah (ilmu) Taurat dan Injil.

4 An-Nisaak

158-Bahkan Allah mengangkat Isa itu kepadaNYA,Allah Mahaperkasa lagi Mahabijaksana.

159-Tidak adalah diantara ahli kitab,melainkan beriman kepada ISA sebelum matinya,dan pada hari kiamat,ISA menjadi saksi atas mereka itu.

3 Ali Imran 51

Sesungguhnya Allah Tuhanku dan Tuhanmu maka kamu sembahlah Dia.Inilah jalan yang lurus.

Saya melihat dengan positif persamaan dan membuat sedikit perbandingan untuk yang memohon pengertian.

Muhammad dan para pengikutnya telah mengabaikan satu kebenaran, bahwa tak ada doa di dunia yang bisa mengubah posisi orang di alam baka, “sama seperti manusia ditetapkan untuk mati hanya satu kali saja, dan sesudah itu dihakimi.”

* [Muslim perlu lebih jeli melihat isi Al-Quran dari segi hubungan dan peran Muhammad dalam alam akhirat dan penghakiman, khususnya dalam perkara keselamatan atau hidup yang kekal. Itu adalah bagian dari keputusan kita kepada siapa kita mempertaruhkan iman.

Muhammad langsung angkat tangan dan berkata terus terang: ”Aku tidak tahu apa yang akan terjadi atas diriku dan dirimu” (Qs.46:9). Demikian juga kepada anaknya, ”Fatimah,beramallah sebanyak-banyaknya, karena aku tidak dapat menyelamatkan kamu”(HS Muslim I/ 116).

Sebaliknya Yesus berkata:”Sebab sama seperti Bapa membangkitkan orang-orang mati dan menghidupkannya,demikian juga Anak menghidupkan barangsiapa yang dikehendakiNya. Bapa tidak menghakimi siapapun, melainkan telah menyerahkan penghakiman itu seluruhnya kepada Anak, supaya semua orang menghormati Anak sama seperti mereka menghormati Bapa … barangsiapa mendengar perkataanKu dan percaya kepada Dia yang mengutus Aku, ia mempunyai hidup yang kekal dan tidak turut dihukum, sebab ia sudah pindah dari dalam maut ke dalam hidup”.Yoh.5:21, 22, 24].

Allah itu SATU OKNUM BUKAN 3!

ALLAHTRITUNGGAL=ALLAH BAPA,ALLAH ANAK(YESUS),ALLAH ROH KUDUS-SATU!

SEPERTI MANUSIA MEMILIKI= TUBUH ,JIWA DAN ROH(TETAP DIA SATU).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: