Bertobatlah

969073_641020715928055_1375897864_nBeberapa tahun yang lalu jiran saya berpindah dan rumah mereka dibeli oleh sebuah keluarga yang lain.Saya tidak tahu kenapa hati saya sangat kuat untuk mengajak ibu atau jiran baru saya ini ke gereja.Saya lalu pergi ke rumahnya dan mengajaknya ke gereja.Namun,dia mengatakan mereka sekeluarga juga pergi ke gereja BEM Chinese.Selpas itu saya sudah tidak mengindahkan dia.Namun,selang beberapa waktu timbul keinginan kuat untuk memberi ibu ini sebuah CD tentang kesembuhan…aneh…saya tidak punya kesempatan kerana masing-masing sibuk.Saya melihat ibu ini sgt sihat dan bergaya dan merasai saya tampak lemah kenapa harus memberinya menonton CD kesembuhan.Saya takut dia berpandangan negatif.Suatu pagi,saya agak terkejut mendengar tangisan di sebelah rumah  sekitar pukul 5 pagi.Saya meninjau ke sebelah dan mendengar ibu ini meninggal dunia.Sya sungguh terkejut kerana tidak pernah mendengar dia sakit selama ini.Anaknya memberitahu saya ibu mereka sudah beberapa bulan sakit dan ditahan di hospital kemudian.Saya bertanya anak mereka adakah mereka ke gereja..ternyata selama ini mereka tidak ke gereja.Saya tidak merasa begitu bersalah krn ibu ini mengelakkan utk saya bawa ke gereja.Saudara kalau roh kudus menegur kita jgn keraskan hati kita jgn anggap kita sihat dan tidak memerlukan Tuhan.Ini bukan satu kejadian yg pernah saya alami,suatu kali saya bertembung seorg bapa yg selalu mabuk dan tak ke gereja  saya memberitahunya agar ke gereja.Ada dorongan kuat dlm batin saya akn keselamatan utk dia.Kmudian,dia myuruh anknya meminjam vcd saya tentang kesembuhan dan lain-lain ttg yesus.Selang beberapa lama kemudian dia meninggal.Bertobatlah selagi ada kesempatan utk kita.Saya berdoa dalam nama Yesus segala roh yg mengikat dan mencengkami kita dihancurkan .Amen!

Leave a Reply

